Chroń dłonie, zawsze pamiętaj o rekawiczkach

Kochana wykonuj w rekawiczkach jednorazowych wszystko co się da! Chroń swoje ręce, pamiętaj, że skórę masz tylko jedną. Pięknie wymalowane paznokcie nie będą dobrze się prezentować, jeśli skóra Twoich dłoni nie wygląda ciekawie. Nie zapominaj, że zwykłe codzienne czynności niestety niszczą naskórek. Negatywny wpływ mają na niego na przykład detergenty, a niestety zwykłe mydło też się do nich zalicza. No cóż kontaktu mydła ze skórą nie da się unikać ( choć można wybrać najłagodniejsze ), ale płynów do sprzątania już tak. Wystarczy za każdym razem używać jednorazowych rękawiczek.



Nie chcę słyszeć wymówek
Nie tłumacz mi proszę, że nie potrafisz dokładnie posprzątać w rękawiczkach, bo akurat ja wiem, że można w nich prawie wszystko. Do takiej czynności jak sprzątanie zakładanie ich powinny być obowiązkowe :) Twoja niechęć do wykonywania czegoś w rękawiczkach może wynikać ze źle dobranego rozmiaru oraz psychiki, bo jeśli cały czas będziesz o nich myśleć, to oczywiście będą Ci przeszkadzać. Wyobraź sobie, że chirurg operuje bez rękawiczek, bo twierdzi, że mu przeszkadzają... brrr. Straszne prawda? On wykonuje o niebo  bardziej precyzyjną czynność niż sprzątanie, czyż nie?


Kiedyś też się ich "bałam" ;)
Na początku swojej kariery kosmetologicznej też musiałam się zmuszać do noszenia rękawiczek. Wmawiałam sobie, że będą one mi przeszkadzać w wykonywaniu precyzyjnych czynności,jak na przykład malowanie wzorków na paznokciach. Trochę się "pomęczyłam",  aż odkryłam, że po prostu miałam źle dobrany rozmiar. Kupowałam S myśląc, że to najmniejszy jaki istnieje, dopóki nie odkryłam XS( wtedy nie były one jeszcze wszędzie dostępne).
W dzisiejszych czasach masz ogromny wybór rękawiczek jednorazowych. Oprócz rozmiaru, możesz jeszcze wybrać rodzaj, który Cię interesuje- od lateksowych, przez winylowe, po nitrylowe i do tego opcje z pudrem albo bez, a nawet są już takie z kolagenem.

Dziś kompletnie nie zwracam na nie uwagi i robię w nich dosłownie wszystko co się da. Wcale nie przeszkadza mi, że przez paznokcie rękawiczki nie leżą jak trzeba. Jeszcze nie znalazłam takich super długich na przykład dla osób z długimi palcami, albo pazurkami(jak ja). Muszę chyba napisać wniosek do jakiegoś producenta. ;)
Widzisz, w którym miejscu zaczynają się moje palce, a w którym palce rękawiczek?


Zakładaj rękawiczki w kuchni i do ogrodu...
Oprócz tego, że zużywam ich tony w pracy(ale to chyba oczywiste z racji mojego zawodu), zakładam je do wielu codziennych czynności. Polecam też Tobie, aby pudełko rękawiczek jednorazowych zostało stałym wyposażeniem domu.

Używaj ich w kuchni. Ja na przykład nie dotykam surowego mięsa gołymi rękami (wyobrażacie sobie duszenie mielonego bez rękawiczek? fuu!).Wyrabiam w nich ciasto, kroję w nich cebulę, ziemniaki, marchewkę (chronią przed zapachem oraz zafarbowaniem skóry).... 

Koniecznie powinnaś zakładać je do zmywania. Pamiętaj, że detergenty bardzo niszczą skórę. Naturalne paznokcie miękną we wodzie i stają się elastyczne, a lakier nie. Myjąc naczynia bez rękawiczek narażasz się za odpryskiwanie lakieru zarówno klasycznego jak i hybrydowego. Uchronią  też troszkę dłonie przed urazami mechanicznymi.

Do sprzątania obowiązkowo powinnaś zakładać rękawiczki. Środki czystości, które używasz na co dzień są bardzo silne. Skoro radzą sobie z zabrudzeniami czy kamieniem, to wyobraź sobie co robią z Twoją skórą. Musisz pamiętać żeby wymieniać je za każdym razem, gdy się uszkodzą. Zakładaj nowe od razu, gdy widzisz, że dostała się do nich woda, bo noszenie dziurawych kompletnie nie ma sensu.

Gdy planujesz prace w ogrodzie, warto założyć rękawiczki jednorazowe pod ogrodowe, gdyż tamte nie są szczelne i prawie nie chronią skóry. Takie materiałowe mogą co najwyżej chronić Twoje dłonie przed urazami mechanicznymi. Niestety woda i ziemia na pewno dostaną się do środka, a błotko uwielbia wchodzić pod paznokcie i w suchą skórę na palcach (przekonasz się o tym szybko jeśli nieodpowiednio dbasz o naskórek na dłoniach).


W pracy masz kontakt ze silnymi środkami chemicznymi?. Nawet jeśli nie jesteś kosmetologiem, lekarzem czy ogrodnikiem, a wykonujesz czynności, które mogą uszkodzić skórę Twoich dłoni, nie wstydź się używać rękawiczek jednorazowych. Gdy widzę, że klientka ma suche, podrażnione dłonie od razu przeprowadzam wywiad. Pytam czym się zajmuje i staram się wytłumaczyć co może negatywnie wpływać na ich stan oraz wygląd. Niestety często słyszę, że i tak nie będzie nosić rękawiczek z obawy przed tym, co pomyślą klienci albo współpracownicy. Jeśli i Ty tak myślisz to przestań! Twoje zdrowie jest ważniejsze niż opinia kilku osób. Skoro jakiś środek chemiczny niszczy skórę Twoich dłoni to też pewnie dostaje się do krwi i niestety wkrótce odczujesz negatywne skutki swojej pracy, a to tylko dlatego, że wstydziłaś się założyć rękawiczki. Pamiętaj, że większość ludzi pozytywnie odbiera to, że ktoś nosi rękawiczki. Widzą, że dbasz o siebie i o produkt, który im na przykład sprzedajesz.

Rękawiczki przy żywności obowiązkowe
Przy okazji tego tematu apeluję do osób pracujących przy żywności, szczególnie przy jej sprzedaży. Myślę, że w fabrykach nikt nie pozwoli sobie, aby pracownicy dotykali żywności bez rękawiczek, bo szybciej by się psuła. Co innego w sklepach.  Rękawiczki są, ale nieużywane!
Bardzo Was proszę nie oszczędzajcie na naszym zdrowiu! Przestańcie roznosić choroby! Zwykłe mycie rąk ich nie zdezynfekuje. Jak często myjesz ręce, bo wiem, że nie po każdym kliencie. Skoro przed chwilą dotykałaś banknotów, to jak teraz możesz dotykać mojej szynki, albo chleba??? Czy szef nie pozwala Ci używać rękawiczek? Czy Tobie się nie chce ich zakładać? A może nie jesteś świadoma ile drobnoustrojów znajduje się choćby na pieniądzach?

Jeśli widzisz, że ekspedientka nie używa rękawiczek, a dotyka nieopakowanej żywności, powiedz jej o tym! Może w końcu się nauczy. Ja zwracam na to uwagę i niestety często spotykam się z takim zjawiskiem. :( Widocznie sanepid kontroluje nie to, co powinien.

Komentarze